CPA podróżuje trasą 66, aby promować paliwo, które przynosi korzyści Matce Naturze

Kiedy ceny benzyny wzrosły do 4 dolarów za galon w Birmingham, Alabama, obszar jesienią 2009 roku, powodując, że jego przyjaciel Mark McConville’s lotniskowej firmy wahadłowej ucierpiał, Keith Barfield, CPA, powiedział mu o tańszym, bardziej przyjaznym dla środowiska paliwem alternatywnym, które usłyszał wspomniał podczas wyborów prezydenckich w 2008 roku: sprężony gaz ziemny (CNG).

CNG nie tylko ostatecznie skorzystało na biznesie McConville’a, ale również było genezą “Drive to Inspire ” – rekordowej podróży, którą obaj przyjaciele odbyli tego lata wzdłuż historycznej trasy 66, aby promować niezależność energetyczną i paliwową. Raport Jasona Bramwella z AccountingWEB.

CNG jest wytwarzany poprzez sprężanie gazu ziemnego do mniej niż 1% jego objętości przy standardowym ciśnieniu atmosferycznym, zgodnie z informacjami podanymi na stronie internetowej CNGNow.com . Składający się głównie z metanu, CNG jest bezwonny, bezbarwny i bez smaku. Jest on pobierany z odwiertów gazowych wierconych w kraju lub w połączeniu z wydobyciem ropy naftowej.

Dzięki temu, że CNG był dostępny w Birmingham pod koniec 2009 roku za 1,37 USD za galon, McConville – który był pierwszym w historii klientem Barfielda – kupił dwa furgonetki Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych po 9000 USD każdy z Kalifornii, które zostały już ustawione do spalania CNG. Wykorzystując CNG zamiast benzyny do swoich przewozów wahadłowych, The Airport Express, McConville szacuje, że zaoszczędzi 10 000 dolarów rocznie na jednej furgonetce na kosztach paliwa.

Jadąc drugim vanem z powrotem do Birmingham z Kalifornii, McConville zatrzymał się kilka razy w punktach na historycznej trasie 66. To dało mu pomysł: przerobić jego Pontiac GTO z 1966 roku na CNG i jechać samochodem wzdłuż Route 66, aby zwiększyć świadomość korzyści płynących z paliwa alternatywnego.

“Zadzwonił do mnie z drogi i był bardzo podekscytowany tym pomysłem. To było zaraźliwe”, powiedział 53-letni Barfield, który jest założycielem firmy księgowej Barfield, Murphy, Shank & Smith .

Barfield powiedział, że wizja “Drive to Inspire” polegała na tym, by stworzyć wśród zwykłych Amerykanów oddolny wysiłek, który położy kres uzależnieniu kraju od zagranicznej ropy i przestawić się na CNG jako czyste, ekologiczne paliwo alternatywne.

“Chcieliśmy stworzyć stronę internetową i wykorzystać media społecznościowe, aby zaangażować jak najwięcej osób i pomóc w realizacji podróży, która wymagała dużo planowania”, dodał. “Zaznaczyliśmy połączenia w branży części do CNG i zbiorników i udało nam się zgromadzić wszystkie części, aby przekształcić GTO”. Konwersja została zakończona do grudnia 2009 r.”

Przeszkodą, którą Barfield i McConville musieli pokonać, była logistyka tankowania GTO. Samochód miał zbiornik o pojemności 16 galonów i mógł przejechać około 170 mil, zanim trzeba było go zatankować. Jednak pomiędzy stacjami paliw na trasie 66 istniały przerwy o długości 360 mil.

“Mark kupił pick-up i zamontował w łóżku dwa autobusowe zbiorniki na CNG, które zapewniły kolejną 35 galonów pojemności jako samochód do tankowania”, powiedział Barfield. “Ponadto, nabył przyczepę do holowania GTO. Ten pickup do tankowania pozwoliłby nam na dwukrotne tankowanie GTO, ale nie na całkowite zapełnienie. To pozwoliło nam mieć zasięg około 350 mil.

“Logistycznie rzecz biorąc, będziemy potrzebować pomocy na trasie, aby zatankować”, kontynuował. “Opublikowaliśmy naszą trasę i wszystkie stacje benzynowe CNG, które były ogólnodostępne i [zwróciliśmy się] o pomoc w Flagstaff, AZ i Amarillo, TX, gdzie nie było żadnego paliwa. Mark nawiązał współpracę ze stowarzyszeniami działającymi na trasie Route 66, aby promować również naszą podróż”.

Aby zatankować GTO, trzeba było połączyć wąż pomiędzy dwoma zbiornikami samochodu mięśniowego a zbiornikami w pickupie paliwowym za pomocą procesu zwanego wyrównaniem, według Barfielda.

“Ponieważ zbiorniki w ciężarówce są pełne przy 3500 psi [funtów na cal kwadratowy], paliwo wpycha się do pustych zbiorników GTO, które są przy 0 psi”, powiedział. “Po około pięciu minutach, ciśnienie wyrównuje się między pełnym i pustym zbiornikiem. To, co kończy się na tym, to zbiorniki w ciężarówce przy 1500 psi i zbiorniki w GTO przy 1500 psi.”

Altech-Eco, firma zajmująca się konwersją CNG, dostarczyła na czas podróży samochód ciężarowy Ford Fusion zasilany CNG, a IMPCO Technologies Inc., producent produktów i systemów umożliwiających pracę silników na czystszym paliwie, dostarczył na czas podróży samochód ciężarowy CNG Ford F150.

Dwaj przyjaciele i ich rodziny opuścili Santa Monica Pier w Santa Monica w Kalifornii 26 czerwca i dotarli do Navy Pier w Chicago 5 lipca. Nocne postoje zaplanowano w Needles w Kalifornii, Flagstaff, Albuquerque w Nowym Meksyku, Amarillo, Tulsa w Oklahomie, St. Louis, Pontiac w stanie Illinois i Chicago. Jack Mitchell, ojczym żony Marka, Libby, jechał na wycieczkę ciężarówką/naczepą.

Po zatrzymaniu się w California Route 66 Museum w Victorville, grupa udała się do Arizony, aby odwiedzić Wielki Kanion i zrobić zdjęcia przed El Tovar Lodge. Ten etap podróży zużył całe paliwo w GTO, ale mimo że autobusy w Parku Narodowym Grand Canyon jeżdżą na CNG, aby utrzymać powietrze w czystości, Barfield i McConville nie były w stanie kupić żadnego z usług parku. McConville i jego żona musieli jechać ciężarówką z paliwem na lotnisko Sky Harbor w Phoenix, aby uzyskać CNG, dzięki czemu GTO mogło być tankowane w Flagstaff.

GTO dotarło do Gallup w Nowym Meksyku, zanim potrzebowało więcej paliwa, które dostarczył John Milton z Salt Lake City, który wraz ze swoim synem jechał napędzanym CNG Hummerem z 50 galonowymi zbiornikami paliwa z Utah do Gallupa.

Podczas pobytu w Nowym Meksyku grupa zatrzymała się w górach Sandia w Albuquerque, a także w dwóch znanych motelach wzdłuż historycznej autostrady w Tumencari – Motelu Safari i Motelu Blue Swallow.

Następnym przystankiem był Amarillo, gdzie lokalny artysta Bob “Crocodile” Lile oprowadził Barfielda i McConville po swoim muzeum sztuki, a także Trasę 66 przez Amarillo. GTO zostało zatankowane dzięki uprzejmości Ronny’ego Oldhama, który prowadził pick-upa CNG z Oklahomy.

Po ponownym zatankowaniu w Tulsa Gas Technologies Inc. z pomocą właściciela Toma Sewella, grupa świętowała Midpoint swojej podróży w restauracji POPS w Arkadii, w Oklahomie. Po przeprowadzeniu konferencji prasowej następnego dnia rano w Tulsie, Barfield i McConville udali się do St. Louis, gdzie napotkali na poważny problem.

“Ostatnia stacja paliw dla CNG, na którą liczyliśmy między St. Louis a Chicago, została zamknięta, ponieważ właściciel zginął”, powiedział Barfield. “Obliczyliśmy, że nie dotrzemy do Chicago bez tej stacji”. Mark rozmawiał z Libby o zabraniu dzieci do domu pod koniec dnia.

“Ale Laclede Gas Co. przybył na ratunek”, kontynuował. “Tom Schultz, człowiek odpowiedzialny za marketing dla Laclede, monitorował nasz wyjazd. Rano 4 lipca namówił mechanika zakładowego na spotkanie z nim na ich stacji benzynowej i napełnił wszystkie nasze zbiorniki do pełna. Obliczyliśmy, że to wystarczy, by ominąć ostatnią zamkniętą stację i dotrzeć do przystani Navy Pier”.

Pierwotny plan zakładał zakończenie podróży na molo Marynarki Wojennej 4 lipca, ale Barfield i McConville zostali ostrzeżeni, że może to być zły pomysł z powodu milionów ludzi, którzy mieli uczestniczyć w pokazie fajerwerków 4 lipca tego wieczoru.

“Więc rano 5 lipca zatankowaliśmy GTO po raz ostatni i przejechaliśmy całą drogę w dół Lake Shore Drive do Navy Pier. Nie było tam żadnej fanfary – tylko rodziny zmęczone i wyczerpane z 14 dni w drodze”, powiedział Barfield.

Po tym, jak Barfield i jego dzieci wrócili do domu w Alabamie z rodziną McConville’a, Mark i Jack Mitchell przewieźli GTO do Waszyngtonu, gdzie kongresmen Alabamy Spencer Bachus podrzucił go na stopnie Kapitolu USA.

“W tygodniu naszej podróży, strony internetowe monitorujące CNG zgłosiły skok w zapytaniach o pojazdy napędzane gazem ziemnym”, powiedział Barfield. “[Mark i ja] skontaktowaliśmy się z innymi fanami muscle carów w sprawie konwersji w procesie. Uważam, że każda z tych osób jest oznaką naszego sukcesu i mam nadzieję, że policzymy je jako przyjaciół na drodze do energetycznej niezależności.”

Po konsultacjach z Guinness World Records, który nie uznaje różnych wyczynów dotyczących samochodów i odległości za kwestię polityki, Barfield i McConville wierzą, że ustanowili rekord dla pierwszego napędzanego paliwem alternatywnym samochodu mięśniowego do jazdy na całej długości Route 66.

“To była udana, rekordowa podróż, a my zaprzyjaźniliśmy się z przyjaciółmi z całego kraju, którzy chcieliby zobaczyć, jak kończymy naszą zależność od zagranicznej ropy naftowej i wykorzystujemy nasz krajowy gaz ziemny do tworzenia miejsc pracy w celu ożywienia naszej gospodarki”, powiedział Barfield. “Zaangażowaliśmy poszczególne osoby, prosząc wszystkich, których spotkaliśmy, aby podpisali naszą przyczepę i napisali do nas wiadomość, którą mamy zabrać do Waszyngtonu. Przyczepa miała na sobie ponad sto podpisów przed końcem podróży.”

Na początku tego miesiąca, Barfield rozmawiał ze studentami księgowości na jego alma mater, Auburn University, o swojej karierze, rachunkowości środowiskowej i podróży “Drive to Inspire”.

“Dla mnie chodziło o to, by pomóc klientowi rozwiązać problem niekontrolowanych cen paliwa”, powiedział. “CNG za 1,37$ za galon rozwiązał problem i zrobił to w wyjątkowy sposób, który był czystszy i bardziej ekologiczny dla naszego kraju i trzyma dolary w gospodarce amerykańskiej i z dala od naszych wrogów.

“Uważam, że powinniśmy zmierzyć nasz ślad węglowy w celu zmierzenia naszych postępów w korygowaniu problemów związanych z emisją dwutlenku węgla”, powiedział Barfield. “To, co mnie najbardziej ekscytuje i co zostało wezwane przez prezydenta Obamę, to “uwolnienie amerykańskich innowacji”. Umieściliśmy to na przyczepie. Podróż była amerykańską innowacją i jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem być jej częścią wraz z naszymi przyjaciółmi z całego kraju, którzy ją stworzyli.”

Artykuły pokrewne:

• Świnie mogą nie latać, ale w przypadku Somerset CPA, mogą prowadzić samochód wyścigowy
  • Nie jest łatwo być zielonym